Thursday, January 27, 2011

På tapeten

Jag tycker det finns alltför många vita väggar i den gär världen. Just nu drömmer jag om vackra, romantiska, kitschiga och charmiga tapeter. Här är några jag gärna hade omgivit mig med:
Jag bara älskar den här. De kalla färgerna, de spröda blommorna, den asiatiska känslan. Lovely!
Asiatisk känsla även här, men lite mer smakfull och med en varmare känsla.
En massa tjusiga sekelskiftesdamer med höga hår kan ju inte vara nåt annat än inspirerande!
Hur skulle man kunna vara ledsen i ett rum med sådana här tapeter?
Kvitter, kvitter.
Himla mysig. Skulle nog passa bra i ett barnrum.
Ljusblått och blommor. Självklart gillar jag det!
Den här är ful, visst. Men också alldeles alldeles underbar.
En rosa vintagekarta över japan, det kan liksom inte bli fel.
Om jag hade haft nåt kök att tala om så hade väggarna sett ut så här nånting!
Eller kanske såhär!
Tänk vilka snygga egobilder man hade kunnat ta till den här bakgrunden! Fast man vill ju inte att tapeten ska tävla med en i snygghet i och för sig...
Rosa pioner i en skogstjärn - en bild jag gärna hade somnat till.
Åh! Fåfänga pudlar på den perfekta badrumstapeten!

1 comment:

Unknown said...

Vart har du hittat pudeltapeten!? Vill ha!!