Friday, January 28, 2011

Jordgubbsglass och papiljotter

Nu ska ni se få något jag fick i julklapp av min snälla syster (och hennes man).

Två dofter från The Fragrance Library - tanken är att man ska kombinera dem och lukta som jordgubbsglass i våffelstrut!

En ring med en liten ren, eller hjort eller vad det nu är. Söt iallafall!
Och så den här fantastiska boken!
Den är full av fina vintagemönster.
Här är hon som har gjort boken, en hårfrisörska i London.
I boken finns massor av olika retrofrisyrtutorials. Det börjar med 20/30-talsvågorna.
40-talshollywoodsvall à la Dita.
Victoryrolls från krigsstiden.
The Poodle à la Betty Grable.
50-talsluggen!
Scarletts Marilynfrilla.
60-talsbouffanten som hos Jackie O och Joanie.

Dessutom allt från 50-talsquiff till 60's beehiven!
Och även lite scarfstips och idéer. Sånt som man tar till när man är för lat för att fixa och trixa med papiljotter och tålamod. Som jag då, för det mesta. Men jag kanske ska ta mig i kragen och ha som ett bloggprojekt att gå igenom alla frisyrerna i boken. Det kanske kan vara en idé?

2 comments:

Johnny Bagarn said...

En mycket bra idé! Jag stöttar det till 100%! Mer härliga frisyrer åt folket!

vilsen said...

mer hår till folket!