Wednesday, January 5, 2011

Korta frågor till mig själv

Första kärleken?
Emil i Lönneberga

favorittspråk?
Franska och japanska

favoritkaraktär/person från världslitteraturen?
Toru i "Norwegian Wood"

favoritrum?
Badrum, om det är varmt och rent.


favoritplats för att läsa böcker?
I sängen. Fast en hängmatta är ju rätt gött också.

favoritfärg?
Pasteller, särskilt gult, rosa och blått.

favoritmålare / målning?
Han/hon som målat de där zigenersketavlorna.

favoritsaker att samla på?
Glasunderlägg, porslinsdjur, ljusslingor och annat kitschigt bråte.

favoritblomma?
Rosor och pioner. Inte särskilt originellt men så är det.

Favoritdoft?
Kattöron och vanilj


om du ska få en medalj för något just nu, vad skulle det vara?
För min fantastiska blogg såklart.

favoritsmak?
Oj, finns för många favoriter. Men smaken av chips och läsk ligger hemskt bra till.

Det första du tänker på när jag säger ”röd”?
Målarfärg.

Natt eller dag?
Natt

favoritskurk?
Känns också ooriginellt men Heath Ledgers Joker är fantastisk.

Tält eller motell?
Motell. Har aldrig varit på nåt men det verkar härligt sunkigt. Tält har jag varit i alldeles för många och det är bara sunkigt, inte härligt.

favoritinstrument?
Stråkar!

åska eller blixtnedslag?
Både och! Så länge ingen skadas.

te eller kaffe?
Kaffe

vin eller öl?
Vin om det är vitt.

citron eller lime?
Båda två!

Måndag eller fredag?
Eh, fredag.

Februari eller december?
December

hattar eller halsdukar?
Hattar. Halsduk är så besvärligt och fy vad den tanken fick mig att längta efter våren.

regn eller solsken?
Regn om man vill stanna inne, annars solsken.

spiderman eller superman?
Alltså, har verkligen ingen åsikt, får man välja Wonder Woman?

katter eller hundar?
Katter

glass eller sorbet?
Gräddig glass. Jag äter hellre bajs än sorbet.

favoritkarusell?
Slänggungor

vad är initialerna på den person du senast kysste?
J.K

vilket karaktärsdrag hos andra är du ofta svartsjuk på?
Ambition och framåtanda.

om du kunde flyga, var skulle du flyga först?
Någonstans där det finns palmer och gratis cocktails och där man inte behöver ha halsduk.

har du någonsin vunnit en medalj eller pris?
Njä, inget värt att nämnas, konstigt nog. Still waiting!

vad är din hemliga dröm?
Att bli parfymör.

favoritårstid?
Alla har de sin charm!

vad är din största kärlek?
Kitsch

favoritvaluta?
Kinesiska yuan. För man kan få så mycket för så lite av den!

Favoritplanet?
Tellus givetvis. De andra undviker jag att tänka på, det ger mig ångest.

favoritgodis?
Maltesers

favoritnamn som inte är ditt eget?
Grim

favoritvarelse från havet?
Blåval <3

favoritstad?
Malmö, Paris och Peking

flyg eller bil?
Bil

3 comments:

Dorothy Lux said...

'Jag äter hellre bajs än sorbet.' You KNOW I will quote you on that.

Kris said...

Haha! Det får du gärna göra. Jag står vid mitt ord :)

Johnny Bagarn said...

Hihi!