Tuesday, January 11, 2011

När lillan kom till jorden det var i maj när göken gol, sa mamma att det lyste av vårgrönt och av sol

Såhär såg jag ut den 25 maj.

Den 29 maj, som är min födelsedag, hade min moster sin 50-årsfest. Så även om det inte var till min ära så firades det med dunder och brak!

Här är min syster. Undertecknad kan ni se reflekteras i glasögonen.
Det var en helt idyllisk vårdag, bara titta på de små lammen!
Österlen at it's best!
En som gillar champagne!
Min familj bodde på Vitemölla Badhotell.
Dagen efter festen skulle min syster tvunget bada. Ingen annan gjorde henne sällskap.
På vägen hem gjorde vi en av mina topp tre favoritsaker att göra, nämligen att stanna på vägen och gå på loppis på vischan. Det är som en guldgruva som bara ligger och väntar på att man ska komma dit och fynda. Och fynda, det gör man varje gång. För de som säljer har sällan koll på vad som är värt nåt och ännu bättre, där finns inga hipsters som kan komma och norpa åt sig saker framför ens ögon. Ingen stress, bara lycka!

No comments: