Thursday, May 12, 2011

10 saker

Mer sällan än ofta (särskilt efter att ha läst tidningen) tycker jag det känns det som att det finns alldeles för många dumma saker i världen. Så därför vill jag gärna borsta bort den känslan genom att fokusera på saker jag gillar. Så här kommer en liten lista av några sådana!:




1+2. Scarlett Johansson och champagne. Behövs inte nån längre förklaring här va?





3. Mintgrönt/pistagegrönt. Jag fick nyligen veta av min mamma att mintgrön var "min" färg är jag var nyfödd. Jag var helt klädd i mintgrönt när jag lämande BB, så det kanske inte är någon slump att jag gillar färgen så mycket.
4. Kitsch. Begreppet "för mycket" är mest bara positivt i mina öron.
5. Pudus. Ett av naturens stora lilla mirakel!
6. Att ha fönstret vidöppet. Något som tyvärr inte passar så bra ihop med punkt 10...
7. Den oändliga historien. Den här filmen fick mig att drömma när jag var liten. Jag tyckte att prinsessan var det vackraste jag någonsin sett. Fast jag var ju definitivt lite smygkär i både Bastian och Atreyu också.

8. John Bauer. Just den här bilden från 'Sagan om Älgtjuren Skutt och lilla prinsessan Tuvstarr'
är ju något av det vackraste man kan se och skulle den ha ett soundtrack så skulle det vara den här.


9. Att blåsa bubbelgum när alla andra tränar pilates. Att inte följa strömmen, helt enkelt!



10. Katter. Även här kan jag tycka att förklaring känns överflödig.

No comments: