Friday, November 2, 2012

Karaff, skål, duk och rosett

Detta är så typiskt mig. När jag kom hem från loppisbesöket och ställde upp mina fynd i ett litet stilleben till bloggen insåg jag att de matchade varandra ganska perfekt. Jag fattar inte hur det går till!
Är iaf så glad över den här Upsala Ekeby-skålen med lock! Den var inte särskilt billig men i toppenskick och så kommer den troligen från samma serie som en annan favoritskål, nämligen den som syns i det här inlägget.

En liten duk med svampar på. Jag älskar små piffiga loppisdukar, det är ett billigt sätt att piffa upp och variera sitt hem med. Kalla mig tantig, men så tycker jag!
En cool karaff av okänt ursprung. Om jag inte hittar nån lämplig dryck att fylla den med kan den med fördel få agera blomvas!
Sist och minst, en rosettbrosch som bryter av matchandet en aning.

No comments: