Tuesday, November 13, 2012

Hösten del 1

Lite av vad jag har gjort sen jag skaffade smartphone och instagram och börjat hänga med i svängarna och så...
De första jag förevigade var givetvis mina katter - Tammy...
...och Patsy
 Drack drinkar hos min vän Mimmi. Detta var en vodka russchian.
Mimmi som läser till civilingenjör hade lite labbkläder hemma så då tog jag tillfället i akt att laborera lite med spriten. 
 Katterna myste i varsin tvättpåse och fick laserögon.
 Himlen var klarblå och löven var gula.
 Vi började med Linas matkasse och lagade och åt sjömansgryta.
Jag låg i sängen och tittade på min farmors gamla fartygstavla.
 Jag såg en gammal popcornmaskin på loppis. Den var tyvärr såld.
 Jag såg ut såhär en dag, i ny randig tröja.
Jag gick förbi ett hus med snygga balkonger.
 Jag gjorde rårörda lingon.
 Jag köpte en ny (gammal) vas.
Jag översatte en text av Le Clézio.
 Jag hälsade på mina svärföräldrar och såg ett snyggt höghus på vägen.
 Jag fotade fler höstlöv.
 Och fler hus.
 Och vissna rosor.
Bodde hos mina föräldrar en helg för att passa deras (min gamla) katt och gick på promenad.
Passade denna katt.



No comments: