Monday, February 21, 2011

Logi

Man behöver egentligen ingen flashigt inredd lya för att kunna känna att man har ett hem, men precis som med kläder använder man (särskilt vi svenskar) inredning som ett statement för den man är. Att bjuda hem folk till ett hem som inte representar en själv kan vara lika obehagligt som att visa sig i kläder man inte känner som sig själv i. Det här är vad jag tycker. Som tur är finns det massor av människor som inte bryr sig ett dyft om vad de sätter på sig eller vilken soffa de ska ha. En dag kanske jag också blir sån, vem vet (gud hoppas verkligen inte!). Men än så länge är jag ytlig och på jakt efter en ny soffa som kan förstärka min identitet. Gudarna ska veta att jag har haft min hiskeliga nittiotalssoffa alldeles för länge!

Och här kommer lite heminspiration och platser jag skulle kunna bo i.










PS. Ett soffinspirationsinlägg
kommer snarast! DS.

1 comment:

Johnny Bagarn said...

Där vill jag också bo!