Wednesday, February 9, 2011

Ett taffligt försök till en dagens outfit

Dagens outfit är ju en viktig beståndsdel i en bra blogg (nåja, åtminstone i en ytlig blogg). Jag sitter tyvärr inte inne med de attribut som krävs för dokumentera dagens outfit på ett proffsigt sätt såsom fotograf, systemkamera och dagsljus. Men här kommer ett försök ändå. Om mitt försök gillas kanske jag gör om det!
Eyeliner : en kakeyeliner som jag fått med någon tidning. Tror det är Face Stockholm. Den är superbra! Tusen ggr lättare att använda än flytande eyeliner, men ger iochförsig lite mer 60-talig look än flytande som ger mer 50-talig.
Ögonskugga (på globlinjen): Clinique High Impact Eye Shadow Duo i färgen 04 Sweethearts
Ögonskugga: (som highlighter runt ögonen): L'Oréal Color Appeal i Golden Beige
Läppstift: L'Oréal Star Secrets i färgen Scarlett Blushed (Johansson!)
Mascara: L'Oréal Volume Million Lashes i Black
Rouge: Okänt märke, tror det kommer från nån B-ig sminkbox.
Bas: Foundation - L'Oréal True Match i Golden Ivory, Puder - Isadora Velvet touch compact powder i Sheer Transparent
Örhänge: C&A

Äppelspegel: Stadsmissionen
Topp: Twilfit
Kjol: H&M
Ja, inte ser man så mycket men jag ser ofta ut så här iallafall. Randiga tröjor och vippiga kjolar - det är min basgarderob!

1 comment:

Johnny Bagarn said...

Snyggt!