Tuesday, November 23, 2010

På gatan

Jag brukar inte kolla facehunter särskilt ofta, tycker mest det är tradiga hipsters och glåmiga fotomodeller. Men jag är just nu i behov av mycket inspiration - mitt inre verkar spegla vädret just nu - grått, kallt och dystert. Jag suger alltså i mig allt jag kan få. Här är några fina facehunterljusglimtar.

Älskar byxorna, toppen och den där rosetten på huvudet!

Fin hipsterfläta, tuffa handskar och sug i blicken.

Bara så fantastiskt hippiesöt!
Det ser ut som att hon har målat chanelloggan själv, men det förtar inte hennes elegans för fem öre!
Jättefult förvisso, men uppfriskande konstigt. Hon ser ut som en japansk robot. Spooky.

Gullig. Och leopardsjalar kan jag aldrig få nog av!
Tänk vad folk kan hitta på alltså! Jag får lite samevibbar, fast chica sådana.
Det här är ju Cherry Blossom Girls kompis! Hon har ett fantastiskt hår iallafall.
Turkos overall, sjalett, afro och tantväska. En helt sjuk kombination, men bara så uppiggande!
Jag får inte riktigt nåt grepp om den här outfiten, och det är just det jag gillar med den. Är det en flygvärdinnehatt?
Klockren outfit. Jag älskar kombination av krispiga färger!
De där skorna är visserligen avgrundsfula, men det vägs upp av kläderna. De är som Big Packglass. Jordgubb, vanilj och päron...


Blått, prickigt, rosettknut på huvudet, pärlor i öronen, rött läppstift. Kanske inte så förvånande att detta faller mig i smaken ;)

PS. Idag såg jag förresten, mitt i regn och rusk-misären, en tjej med rosa/vit spetsklänning, rosa/vita stövlar samt ett rosa/vitt spetsparaply. Det gjorde mig glad! DS.

No comments: