Monday, November 29, 2010

Jul på Tivoli

Efter att ha skrivit tenta pulsade jag genom ett snötyst Lund för att hinna med bussen till Malmö. Bussen var försenad. Jag anade oråd inför kvällens planer. Jag hade rätt. Väl på Värnhem var bussen till centralen minst 25 min sen. Det var kallt. Till slut kom jag till centralen där en tålmodig John väntade. Vi köpte biljetter och hamburgare. Tåget till Köpenhamn som redan var försenat blev ännu mer försenat och sen ännu lite mer försenat. Men till slut kom vi äntligen iväg!

Jag var sur och fantiserade om att skada tågpersonalen.

Men det gjorde jag som tur var inte. För sen kom vi fram till Vilma och Tivoli och alla blev glada!
Mobilkamera gör inte någonting rättvisa. Men jag lovar att det var mycket vackert!

Efter att ha testat Tivolis utbud av Irish Coffee, Lumumba och vin drog Vilma oss vidare till jazzklubben La Fontaine. Där var det precis så mysigt som det alltid borde vara!
Och nu så, nu är det jul och snart åker granen fram. Kan inte vänta längre!

No comments: