Saturday, January 16, 2010

Till Vilma

Nu har du varit på resande fot och levt i en ryggsäck i galet många månader, inte så konstigt att bli lite kinkig ibland. Själv hade jag nog varit så purken att hälften varit nog (remember Hultsfred?). Jag måste ändå säga att din ilskenhet fick mig att skratta lite, fast sen kom jag ihåg precis hur jävligt värmebölja kan vara...ja fyfan, sånt glömmer jag inte så lätt ÄVEN om det råder bitande iskyla här hemma. Så jag lider med dig, tro inget annat!
Det ska iallafall bli så fint att få återse en väderbiten Vilma med en caipirinha i handen och tusentals historier i ryggsäcken. Jag pre-firade faktiskt din hemkomst igårkväll och drack ljuvlig passionsfruktscaipirinha på Carib Kreol - med svajiga ben och sol i sinne som resultat.
Jag håller tummarna för attt strömmen går igång igen och att de håriga benen håller sig på avstånd!
Håll ut! Och lyssna på den här guilty pleasure-godingen:



(Ja, jag vet att du inte är på Jamaica...)

No comments: