Friday, May 29, 2009

Happy Birthday to me, happy birthday

Du behöver: Mogna bananer, mjölk, ananas (på burk eller färsk beroende på om du är snål eller ej...jag är snål) riven kokos (eller kokosmjolk) samt vaniljsocker. Måtten är inte så viktiga, det är mest att smaka sig fram.
Tillsätt ljus rom om du vill ha en alkoholhaltig cocktail. Och det vill du ju!
Du behöver en vanlig mixer eller en sån här stavmixer.
Dekorera med vad du vill som du tycker är fint. Jag hade bara såna här minimarshmallows hemma. Hade jag fått välja hade jag fläskat på med nåt paraply och en ananasskiva! Men jag är snål, som sagt.
Mixa hela alltet. Välj en hög bringare hellre än en skål for att motverka att hela köket inklusive du själv blir kladdig.
Ta dah! Serveras väl kyld.

Idag fyller jag år. Och så här på ålderns höst är det inte lika kul med födelsedagar längre (läs 23-årskris) Därför vill jag pigga upp mig med en Banana Pina Colada. Because I'm worth it! Här ovan receptet.

No comments: