Sunday, May 17, 2009

En regnig lordag

Jag ar bakis och borde ta en dusch men giter inte. Igar var det full rulle hela dan, det var muséenatt sa vi tog en svang till Orangeriet for att se Monets nackrosor men angrade oss sa det blev istallet "Les Arts Décoratifs" dar det fanns gamla leksaker (nostalgtripp!), kommunistiska reklamaffischer, glittrande smycken, mobler, mobler och annu mer mobler. En liten lagom pretentios dansuppvisning (en kvinna som dansade med ett svart lakan) rakade vi ocksa hamna framfor. Sen bar det hemat for att inte missa Eurovision Song Contest och som alla andra ar (varfor lar jag mig aldrig?) vandes den naiva entusiasmen snabbt till bitterhet redan efter att de forsta poangen delats ut. Dock blev det ju skandinaviskt i toppen och dessutom hejade jag lite pa Island som kom tvaa (men ocksa pa Albanien). Jaja, nasta ar kommer det har att vara glomt.
Senare drog vi till en fjortisaktig klubb som hette Back Up och hinkade i oss vodka med appeljuice. Det blev dock alldeles for mycket for Elodie och jag fick spendera kvallen som hennes mamma. Flickan behover onekligen tas om hand om...

No comments: