Monday, August 15, 2011

Höstförändringar

Praktiskt taget varje höst känner jag för att förändra mig, på ett mer eller mindre drastiskt sätt. Jag har länge funderat på om jag ska klippa av mitt hår som har hunnit växa sig ganska långt trots att jag faktiskt tog en rejäl bit på det i början av juni. Det där med hår är ju faktiskt inte bara hår, det sitter så mycket i det. Men någon gång måste jag inse att det långa håret inte är idealiskt för mig eftersom jag lagt på mig ett antal lyckokilon under året. Långt hår får mitt huvud att se litet ut och gör inte mitt ansikte rättvisa. Och är det något mitt ansikte vill ha så är det faktiskt rättvisa. Och så en kort lockig page som ramar in det. Så så får det bli - min höstlook blir någonting mitt emellan skolflicka och 30-talsdam! Här kommer lite av min frisyrinspiration.

Här är en ganska realistisk bild av hur mitt hår skulle kunna se ut utan styling. En färgning i svart känns inte som en helt orimlig idé.

Längre fram och lite uppklippt i nacken är sött.





Fransyskorna får till det på ett chict och avslappnat sätt. Här Anna Mouglalis med sidolugg, som jag nog tänker att jag ska ha.

Som sagt, fransyskorna kan sånt här.

Tänk den här frisyren med en basker. Åh!

Det här är jag nog för lat för att fixa, men gud så fint!



Jag tänker nog inte klippa så här kort, men vem vet?



Superkäckt.

Fint med lite uttunnat hår som Christina Ricci har här, för att undvika den klassiska julgransformen (när håret har mer volym därnere än där uppe) som jag har fobi för.

No comments: