Sunday, July 17, 2011

23 saker om mig


1. Jag heter Kristina Elisabeth Alida Vilhelmina Johansson
2. Jag är för tillfället arbetslös och sysslolös
3. Jag är duktig på att vara själv
4. Jag tycker inte om att inte kunna dra mig undan
5. Jag är jättedålig på att mingla
6. Jag läser väldigt mycket Murakami
7. Jag gillar min lägenhet
8. Jag sjunger gärna La vie en rose


9. Jag älskar att jag har biljetter till Antony and the Johnsons i september!
10. Jag önskar att jag en dag kunde bestämma mig för en plan och sedan följa den. Fast jag önskar också att jag en dag ska inse att jag gjort rätt hela tiden som velat så mycket.
11. Jag är inte speciellt bra på att planera långsiktigt
12. Jag pratar ofta med mig själv
13. Jag tycker om att gräva bland mina saker och hitta sånt som man glömt bort att man hade. 14. Jag är beroende av min familj, mina vänner och min pojkvän
15. Jag har på mig en prickig klänning och hundtandsmönstrade tights. Ett mönsterinferno!
16. Jag dricker sodastreamvatten


17. Jag lyssnar på den här (The Law med Leonard Cohen)
18. Jag blir arg på att så många dumma antifeministiska män hamnar i final i Vem vet mest
19. Jag är rädd för att verka korkad
20. Jag kan inte förstå varför alla tycker att ”Vill du ligga med mig”-låten är så bra och rättfram. Kan någon förklara för mig varför?
21. Jag är pinsamt dålig på att tända cigaretter
22. Jag är uppväxt i en kärnfamilj
23. Jag har hål haha…vilken fantastiskt avslutning, men ja i öronen då.


(Listan har jag lånat av Elsa Billgren)

No comments: