Monday, March 28, 2011

Vårkänslor och skrivångest

Jag har fått klagomål från vissa läsare (haha, nu får jag det att låta som att jag har flera) om att jag är ojämn i mitt bloggande. Ibland kommer det massor av inlägg, ibland inga alls. Men så är det ju faktiskt, ibland finns inspirationen ibland inte. Men jag kan ju absolut skriva även om tråkiga grejer, det är bara inte lika kul. Så, here goes it: Idag har jag haft muntlig tenta, powerpointpresentation (hatar powerpoint!!) och var så sjukligt nervös att jag trodde jag skulle svimma en stund. Men jag klarade det och nu har jag feber ända ner i fötterna. Skönt att skiten är över. Nu återstår bara en hemtenta och att skriva en c-uppsats. Alltså jag fattar inte hur jag ska kunna producera 25 sidor kvalitativ och sammanhängande text. Det är ju liksom vår nu efter världens längsta vinter så hur ska jag kunna motstå solen och sitta och knappra på ett tangentbord i två månader?

No comments: