Monday, September 20, 2010

Fulheten

Igår kom det där välbekanta ihopressande obehaget som jag inte känt på ett tag tillbaka med en smäll. Jag är en person som gärna sysslar med verklighetsflykt, är bortskämd och bra på att vara på gott humör. Men ibland kan inte ens jag hålla den fula delen av verkligheten borta. Igår blev det som förut varit ett abstrakt hot, ett konkret faktum. Jag är äcklad och lite rädd. Men framför allt är jag arg. Och jag som är så sällan arg är väldigt dålig på att hantera ilska. Ett exempel: I lördags i baren blev jag "ignorerad" lite för länge av barpersonalen och blev så arg att jag liksom slog lite för hårt på folket omkring mig. Ni fattar.
Men i vilket fall som helst är den här bloggen och kommer alltid att förbli en verklighetsflykt, den är tillför att måla vardagen i pasteller - såsom jag ju faktiskt oftast ser den. Ville bara säga det.

No comments: