Friday, September 3, 2010

Fina fina lampa

Idag är en glad dag. För två månader sen blev jag med lampa. Jag var på ett loppis i Varberg och hade satt mig ner på en stol för att prova ett par skor. När jag sen lyfte blicken möttes jag av en gudomlig syn. Halleluja! En sådan lampa som jag sedan länge drömt om men tappat hoppet om att någonsin hitta bara stod där rakt framför mig. Behöver jag ens säga att jag släppte allt jag hade för handen och tog lampan i min hand för att sedan aldrig släppa den? Det var hemskt bökigt att baxa hem den till Skåne och sen behövde sladdarna dras om så den fick lämnas in på reparation. Givetvis var det värt allt sånt. Och så idag efter en, kändes det som, evighetslång väntan föddes den som ny! Nu har alltså denna underbara 30talsklenod äntligen flyttat in hos mig. Ungefär såhär ser den ut. Riktiga bilder kommer snart, var så säkra!


Bild från underbaraclara

1 comment:

Johnny Bagarn K. said...

Hurra! Bästa lampan har kommit hem.