Saturday, February 10, 2007

Jag har haft en mysig hemmakväll för mig själv - börjar vänja mig vid ensamheten. Men med ett glas vin och Melodifestivalen är everything faktiskt alright. The Arks låt var mycket bra. Jag hoppas den vinner. Kan inte tänka mig att något bättre skulle komma.
Jag ringde Sushi för ett tag sedan. Han var på en fest hos nån klasskompis. Han var så söt och berusad. Han är så rolig för han påminner mig om sin mamma ibland, t.ex när han ska förklara saker. Han liksom upprepar sig och vägrar tror att man förstått. Så jävla roligt är det i och för sig inte...mest irriterande. Jag drömde för övrigt att jag hade flyttat hem till honom och hans mor. Fast vi bodde hemma hos mig. De två hade plötsligt blivit typ bästisar och jag kände mig mycket utanför. Han betedde sig liksom helt annorlunda mot henne, mycket mer kärleksfullt. Vid ett tillfälle satt Vilma bredvid mig och hon och jag betraktade de två när de skämtade och smågnabbades. Jag sa frustrerat att "sådär är han aldrig mot mig!" och Vilma sa " Nä, han kommer nog aldrig känna för dig som han känner för sin mamma". Hmm.

Men whatever, det var bara en dröm.

Just nu lyssnar jag om och om på "Last Request" med Paolo Nutini. Som om jag vore Mickis. Men hon behöver inte bli svartsjuk. Jag tycker bara att låten är bra!

1 comment:

Dorothy Lux said...

Haha vet du, jag blev inte särskilt svartsjuk. Jag blir däremot avis på bruden han skrivit den om. Finns det ingen rättvisa i världen suck.