Friday, February 9, 2007

Jag börjar bli väldigt trött på att vara ful. På senaste tiden har jag, praktiskt taget, levt i min fårmönstrade flanellpyjamas. Den är visserligen mycket bekväm, jag menar, den har liksom format sig efter min kropp...men den är inte särskilt stilfull. Jag längtar så efter att få klä upp mig och sminka mitt glåmiga tidningsbärarfejs. Problemet är att jag har ingen anledning att göra mig fin, för jag träffar inte folk nuförtiden. Särskilt inte min älskade Sushi, som i och för sig hävdar att han ÄLSKAR min"pyjama de mouton", men han är ändå min bästa anledning att hålla mig fräsch.
Snälla, kan inte nån snäll kompis från landet komma in till stan och ge mig en anledning att sminka mig?

1 comment:

Dorothy Lux said...

Ah käraste, nä, för det är öppet hus på landet imorgon klockan ett & hon orkar inte pendla. Men imrogon! Imorgon ska vi bli sköna som tusenskönor! Jag vet vad du menar, jag råkar också leva i en flanellpyjamas för tillfället.

Börjar bli lite tjatigt.

<3!