Monday, July 9, 2012

Loppiskonsumtion

Några prylar jag adopterat från olika loppisar på senaste tiden.
Det här vet jag inte vad det är, bara att det är väldigt snyggt. Just nu använder jag det som något slags blomkrukefat.

  Två små snygga ljusstakar. Det gäller att vara lite försigkommen, för snart så är det jul! 
Jag begränsar allvarligt min porslinsdjurskonsumtion numera. Men några delfiner har jag inte, så dessa fick följa med hem. Vet inte varför bilden hamnade på snedden dock. 
Ännu en ljusstake!

 En riktigt snygg asymmetrisk skål i bästa storleken och en väldigt vacker färg.
 Jag tror mig kunna utläsa att den kommer från Upsala-Ekeby, men är inte säker.
 Letat länge efter den perfekta teakspegeln. Denna är fin men har lite buckligt glas så att ansiktet blir jättelitet när man tittar från ett visst avstånd. Skämtspegel!
 En söt löpare till soffbordet. 
 En söt katt till fåtöljen. 
 Ja, jag har begränsat min porslinsdjurskonsumtion, jag lovar. Men när jag hittade en lillasyster (med röd boll) till storasyster katt (med rosa boll) kunde jag inte gärna säga nej. Jag ville ju bara förena familjen.
                                            En liten Disney-Bambi i plast har joinat rådjursklubben.  
   
 Snyggaste duken + Johns bokfynd, som var så snygg att den fick vara med på ett hörn.
En present till John från mig. Han gillar fartyg. Väldigt mycket.

 En tjusig liten handspegel i teak. 
 
Jag är besatt av snygga bokomslag. Den här boken har även bilder på djur i sig, och det gör inte saken sämre. 
 Och här slänger jag in Johns senaste icke-loppisfynd, bara för att skryta lite å hans vägnar! 




No comments: